Vi har hatt et langt samarbeid med Helsenett, det nasjonale selskapet som utvikler digitale helseløsninger i Norge.
Målet har vært å forbedre mobilstrategiene for tjenestene og bidra til å omdefinere hva en offentlig helsetjeneste skal være.
Resultatet er flere prosjekter som alle har som mål å bygge et robust rammeverk for fremtidige tjenester.
Innloggede brukere er fornøyde brukere
Vårt første prosjekt var å vurdere den eksisterende mobilappen og utvikle en strategi for at den skulle forbedres og brukes oftere.
I dette prosjektet fokuserte vi på en vedre innloggingsopplevelse med langvarige økter og biometrisk autentisering.
Å sikre at brukeren forblir innlogget i tjenesten gjør det enklere å få tilgang til data og tjenester raskere og mer praktisk.
Ungdomshelsetjenesten
Å bygge en tjeneste som tilpasser seg viktige livsfaser har alltid vært et mål for Helsenorge. Det er ikke alltid lett å nå barn og ungdom på deres vilkår.
I den nyeste versjonen lanserer Helsenorge tjenester for unge over 13 år. Tjenestene er først tilgjengelige for utvalgte kommuner i Norge, før de etter hvert kan brukes av skolebarn over hele landet.
Ved å logge inn i appen med MinID kan du enkelt bestille time hos helsesøster på skolen, finne ut hvor nærmeste Helsestasjon for ungdom er, og motta nyttig informasjon fra helsesykepleier som melding i appen. Du kan også se hvem fastlegen din er.
Du kan motta varsler på mobilen din i forbindelse med timer og meldinger.
Alt du gjør i appen er både trygt, sikkert og helt privat.
Fremtidige strategier og konsepter
Med utgangspunkt i suksessen til de første versjonene har vi utviklet en modulær strategi og ytterligere konsepter for hvordan tjenesten kan utvikle seg og vokse med livet til innbyggeren.
Fra fødselen gjennom forskjellige livsfaser og helt til alderdommen har du forskjellige behov.
Disse strategiene inkluderer fokus på familier, representasjon av andre og måter å innlemme tredjeparts tjenesteleverandører i appen.